ENGLISH-VINGLISH ve LADOO



Upuzun bir aradan sonra değişik bir tarifle döndüm bloguma.

Geçenlerde bir Hint filmi izledim.English-vinglish.


Film,iyi ingilizce konuşamadığı için,eşi ve cocukları tarafından hor görülen Shashi'nin Amerika kuzeninin dugune gitmesiyle başlayan değişimini konu ediyor.Shashi 5 haftalık Amerika tatilinde gittiği ingilizce kursunda hem yeni arkadaşlar ediniyor,hem de ingilizceyi maşallah sular seller gibi öğreniyor.Bu arada öğrendiği başka güzel şeyler var ki onları da filmi seyrederek öğrenmek istersiniz belki.


Shashi'nin film boyunca sık sık yaptığı bir Hint tatlısı var.Eşi tarafından neredeyse tek takdir gördüğü şey de bu tatlı.Ladoo.
Filmi izlerken saki tadını biliyormuşum gibi bu tatlıdan yemek istedim.Google Abi de aratınca pek çok ladoo tarifi buldum.

Temel malzeme nohut unu.Ama bulduğum her tarifte değişik malzemeler eklendiğini gördum.İrmikten şamfıstığına,hindistancevizinden kajuu fıstığa kadar her turlu malzemeyle tatlandırılabiliyor.

Ben http://hintyemekleri.blogspot.com adresindeki temel tarife badem tozu ekleyerek yaptım.


Malzemeler

250 gram nohut unu
150 gram tereyağı
150 gram pudra şekeri
1 çay kaşığı kadar kakule
3 yemek kaşığı badem tozu
1 yemek kaiığı süt

Tereyağını eritip nohut ununu ekleyerek un helvası yapar gibi kavurun.Daha sonra pudra şekeri,kakule ve badem tozunu ekleyip bir kaç dakika daha kavurun ve altını kapatın.Biraz soğumaya başlayınca 1 yemek kaşığı sütü ekleyip elinizle cevizden biraz büyük toplar yapın.

Yerken, aklınıza çocukluğumuzda yediğimiz leblebi tozunun tadı gelecek.


Ladoo yapmasanız bile,zaman bulduğunuzda bu tatlı filmi izlersiniz belki.

Sevgilerimle.


7 yorum:

  1. Hoşgeldin Petek'ciğim,hem film hem ladoo tarifi eli boş da gelmemişsin :)
    Leblebi tozunun tadı unutulur mu,sadece o tat için bile denemeye değer.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Nergis"cim.Nohut unu,oglunun vegeteryan beslenmesinde isine yarayabilir canim.

      Sil
  2. ay bayılırdım leblebi tozuna ben... Nohut unu sanırım humus yapmak içinde kullanıyorlar...

    Film not edildi:)

    Sevgimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Lalecim genellikle humus yapiminda kullaniliyormus.Opuyorum seni.

      Sil
  3. Nohut unuyla humus yapıyorum ben..Bu da çok değişik bir lezzet olmuş,ellerinize sağlık..sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Humus da deneyecegim bu unla.Tesekkuler Nursen Hanim.

      Sil
  4. Filmi merak ettim. Yabancı film ya da dizi izlerken insanların yedikleriyle ben de çok ilgilenir, merak ederim nasıl yapıldığını. Bu tarif de çok ilginçmiş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails